Wanneer u het niet eens bent met de manier waarop uw behandelaar zich tegenover u gedraagt of u bent het niet eens met diens beslissing of handeling, is het belangrijk om dit in eerste instantie met de behandelaar zelf te bespreken. Het is raadzaam eerst met de psycholoog het gesprek aan te gaan en te proberen tot een oplossing te komen. Komt u er samen niet uit, neem dan contact op met uw huisarts voor doorverwijzing naar een andere psycholoog. Via Vind een psycholoog kunt u nagaan welke andere psychologen werkzaam zijn in uw regio. Bent u van mening dat de psycholoog zich niet aan de beroepscode heeft gehouden? Dan kunt u een klacht tegen de psycholoog indienen bij het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ) via klachten@cbkz.nl of per aangetekende post: CBKZ, Antwoordnummer 570, 4200 WB Gorinchem. Klachten kunnen digitaal worden ingediend met het klachtenformulier. (https://nip.nl/wp-content/uploads/2022/12/Klachtenformulier-NIP-regeling-1.docx).
Klachten-en-geschillenreglement-Wkkgz-NIP2023